act therapie oefeningen
 
ACT Mindfulness.
Acceptatie en Commitment Therapie Acceptance and Commitment Therapy, of ACT als een woord uitgesproken, valt onder de zogenoemde derde generatie in de cognitieve gedragstherapie en is ontwikkeld door Steven Hayes. Zijn boek Uit je hoofd, in je leven biedt een algemene inleiding tot ACT, met veel oefeningen.
act
Acceptance and Commitment Therapy ACT: praktijkoefeningen Mens en Gezondheid: Aandoeningen.
De uitdaging is, om je over je weerstand heen te zetten en aan het einde van het traject, zul je eraan terugdenken en weten dat ook deze oefeningen je geholpen hebben. Niet alle oefeningen die bij ACT gedaan worden komen aan bod. De therapie is daar te uitgebreid voor en voor wie eraan begint moet er natuurlijk een verrassingselement aanwezig blijven.
act
Downloads ACT in Actie.
Theoretische achtergrond ACT ACT en Positieve Psychologie kijk video. ACT and Local Challenges; Interview with Professor Steven Hayes kijk video. ACT in de Praktijk: Twintig bruikbare ACT-videos voor in de praktijk bekijk hier. ACT Achtergrond: Vijf ACT-videos over de achtergrond van ACT bekijk hier.
act therapie
Minder negatief denken, tips, oefeningen Praten en Doen! Praktijk voor eerstelijnspsychologie.
Focussen op je ademhaling, bodyscan ed. zijn helpende oefeningen. Klik hier door voor meer info en oefeningen. ACT staat voor Acceptance and Commitment Therapy. Het gaat er van uit dat er nu eenmaal lijden en pijn in ons leven is, dat is het leven.
act
ACT STAPEL.
Conceptueel met eenzelfde theoretische en filosofische grondslag is ACT sterk verwant met andere vormen van de zogenaamde derde generatie gedragstherapie, zoals dialectische gedragstherapie Linehan, aandachtgerichte cognitieve gedragstherapie MBCT, gedragsactivatie en functionele analytische therapie FAP. Het belangrijkste onderscheid met cognitieve gedragstherapie CGT is dat CGT zich richt op symptoomverlichting door verandering van de inhoud van gedachten, terwijl ACT zich richt op het veranderen van de relatie die een cliënt heeft met zijn gedachten, dus het veranderen van de functie van deze gedachten. ACT is beïnvloed door boeddhistische inzichten in de onvermijdelijkheid van menselijk leed, maar religie vormt geen onderdeel van de behandeling. Wel wordt veel gewerkt met aandachtgerichte oefeningen mindfulness.
act therapie
Home.
Voor iedereen die interesse heeft in ACT. Oefeningen, metaforen, hand-outs en artikelen. Open content policy. ACT staat voor Acceptance and Commitment Therapy, een nieuwe vorm van Gedragstherapie. Binnen ACT leren cliënten om het zinloze gevecht met vervelende gedachten, emoties en lichamelijke sensaties te staken.
Acceptance and Commitment Therapy Ineke van Gennep.
Therapie / Training. Emotionally Focused Therapy. Mindfulness voor kinderen. Mindfulness voor volwassenen. Mindfulness voor ouders en kinderen. Mindfulness op school. Acceptance and Commitment Therapy. Acceptance and Commitment Therapy. Acceptance and Commitment Therapy zeg ACT is een vorm van gedragstherapie die aan het eind van de 20ste eeuw is ontwikkeld door de psycholoog Steven Hayes in de Verenigde Staten. Een idee achter ACT is dat vechten tegen onvermijdelijke zaken uiteindelijk gaat ten koste van een waardevol leven. Daarom leert ACT mensen. Bewust te handelen naar hun waarden. Zaken te accepteren die ze minder kunnen beinvloeden, zoals hun emoties en gedachten. Gericht zijn op het hier en nu. ACT komt voort uit de gedragsanalyse en is onder andere gebaseerd op aandachtsgerichte cognitieve gedragstherapie. ACT werkt veel met mindfulness oefeningen, ervaringsoefeningen, metaforen, de therapeutische relatie en humor.
Psychologica ACT.
Ook kijkt ACT heel duidelijk naar jouw doelen en dromen en hoe je die in de toekomst kunt gaan verwezenlijken. We zullen niet alleen praten over hoe je dingen anders aan kunt pakken, we gaan vooral veel dingen doen. De therapie heeft tot doel om jou een zetje te geven, zodat je in je eigen leven alle technieken kunt gaan toepassen. Als je thuis geen oefeningen doet heeft de therapie geen zin.
ACT gedachten oefening YouTube.
ACT en Positieve Psychologie Interview Tim Batink Duration: 1251. ACT in Actie 4986, views. Time to ACT Gijs Jansen Tim Batink Uitgeverij Thema Duration: 118. Uitgeverij Thema 3604, views. Passengers On A Bus an Acceptance Commitment Therapy ACT Metaphor Duration: 452.
Acceptance and Commitment Therapy ACT bij Psycholoog Utrecht Oost Psycholoog Utrecht Oost.
ACT combineert effectief gebleken onderdelen van bijvoorbeeld cognitieve therapie werken met gedachten, en exposure blootstelling aan beangstigende situaties en voegt daar acceptatie en mindfulness aan toe. In de therapie wordt gewerkt met allerlei oefeningen om je bewust te worden van je gedachten en gevoelens, om deze te aanvaarden zoals ze nu zijn én er een gezonde afstand van te leren nemen zodat je er niet meer door wordt opgeslorpt en ze je gedrag en dus je leven niet meer bepalen.

Contacteer ons